Kurs na Kulturę to program skierowany do studentów, absolwentów i młodych pracowników naukowych. Program proponuje działania wiążące się z przedsiębiorczością, aktywnością zawodową i twórczą realizowaną w sektorze kultury.
Cele programu "Kurs na Kulturę":
kształcenie młodych menedżerów kultury,
przekazanie odbiorcom wiedzy na temat aktualnych procesów zachodzących w sektorze kultury,
pokazanie narzędzi dla skutecznej realizacji projektów kulturalnych, jak np. umiejętności negocjowania kontraktów, tworzenia i realizacji projektów, planów marketingowych, narzędzi i strategii PR,
umożliwienie studentom szkół artystycznych i kierunków humanistycznych zdobycia teoretycznej i praktycznej wiedzy dotyczącej zasad funkcjonowania i specyfiki pracy w instytucjach kultury,
pomoc w realizacji bieżących zadań instytucji kultury,
promowanie i wspieranie młodych naukowców, badających i opisujących aktualne i ważne zjawiska zachodzące w sferze kultury lub związane z dziedziną nauk historycznych i pokrewnych.
Elementy programu:
Studenckie staże w instytucjach kultury
Szkolenia dla stażystów z zarządzania kulturą
Podyplomowe Studia Marketing Kultury
Konkursy na prace doktorskie dotyczące problematyki kultury